|
|
Англійська мова 1-4 класи
загальноосвітні навчальні заклади
|
|
Клас
|
Компетенція
|
Зміст зауваження
|
Зміни
|
1
|
Лексична
|
словосполучення «Члени родини» передбачає родинні зв’язки (тітка, двоюрідний брат тощо)
|
Варто змінити на «Члени сім’ї».
|
1
|
Граматична
|
Спонукальні речення у стверджувальній та заперечувальній формах. Stand up! Don’t stand up.
Діти ще тільки сягають значень слів, що позначають дії. Заперечувальна форма буде утруднювати розуміння команди.
|
Вилучити заперечу вальну форму. Останнє речення сформулювати так:
«Спонукальні речення у стверджувальній формі: Stand up. Stop it. Repeat, please.»
|
1
|
Соціокультурна
|
Беручи до уваги одногодинне навантаження, вік та переважаючі рецептивно-репродуктивні види діяльності, не варто очікувати від першокласника, щоб він був у змозі «обирати і вживати» відповідні до ситуації фрази і слова.
|
У перших двох пунктах слова «обирати і вживати» замінити на «розуміти і відтворювати».
|
1
|
Загальнонавчальна
|
Уміння «співпрацювати у парі/групі» є недоречним для 1 класу. Неможливо навчити цьому шестирічну дитину.
|
Оскільки у 1му класі надаємо перевагу ігровим методам навчання, доцільно додати:
«співпрацювати з вчителем та однокласниками під час гри».
|
2
|
Лексична
«Місяці»
|
Для семирічних дітей складно буде вивчати такі слова як January, August etc.
|
Лексику з теми «Місяці» варто забрати і перенести у наступний 3й клас.
Для 2 го класу достатньо вивчити пори року.
|
2
|
Граматична
Present Simple
|
У Present Simple діти розглядають тільки дієслова to be, have/ have got вивчаючи їх конструкції у стверджувальних, заперечувальних та питальних реченнях. Інші дієслова вони вивчають як лексику у структурі I can… або у наказовому способі як команду чи інструкцію до гри, вправи…
|
Доцільно змінити на:
Дієслово: to be, have/ have got у Present Simple.
Модальне дієслово: can
(Це є доречним з огляду на колонку «засоби вираження» і відповідає можливостям дітей).
|
2
|
Граматична
|
Додати вилучену з 1 класу заперечувальну форму спонукальних речень.
|
В кінці переліку граматичного матеріалу додати:
Спонукальні речення у стверджувальній та заперечувальній формах. Stand up! Don’t stand up.
|
2
|
Загальнонавчальна
|
У зарубіжній та вітчизняній методичній літературі стверджується, що навчати взаємодіяти учнів на уроці треба розпочинати з роботи у парах. Враховуючи 2годинне тижневе навантаження і можливості 7 річних дітей, уміння «співпрацювати у групі» у цьому класі ще буде недосяжне.
|
Залишити як «співпрацювати у парі».
|
3
|
Лексична
|
У 2му класі було вилучено лексику «Місяці», яку варто запропонувати у цьому класі. Крім того, доцільно додати лексику з теми «Погода» для того, щоб вони могли елементарно описувати пору року чи місяць.
|
Додати «Місяці», а також «Погода».
|
3
|
Граматична
|
Як діти цього віку можуть описувати пору року, погоду? (див.вище) Очевидно, що для цього варто навчити конструкції безособового речення типу ‘It is warm in spring. It is snowy in winter. etc”
|
З граматичної компетенції для 4 класу варто забрати «Безособові речення. It is sunny.» і додати до граматичної компетенції у цьому, 3 класі.
|
3
|
Граматична
|
Для опанування пропонується надто багато видо-часових форм дієслова.
|
Пропоную перенести Future Simple до наступного класу.
(Для цього року для учнів достатньо буде засвоїти часові форми Present Simple та Past Simple, а також структуру There is / there are та модальні дієслова can, may, must.)
|
3
|
Граматична
«Прийменник»
|
З огляду на тематику й лексичне наповнення у 3 класі вивчення прийменників over, across є недоцільним. Їх вивчення стає доречним у наступному класі під час опанування матеріалом з лексикою «Населені пункти. Види транспорту.» тощо
|
Вилучити прийменники over, across
|
3
|
Граматична
«Прийменник»
|
Прийменники up, down не є прийменниками часу, як зазначено. Треба виправити помилку, додавши їх до прийменника напрямку.
|
Блок «Прийменник» сформулювати так:
Прийменник:
місця (on, in, under),
напрямку (to, up, down),
часу (before, after)
|
4
|
Граматична
|
З метою розвантаження у 3му класі пропонувалося вилучити опанування структурами у Future Simple та додати до граматичної компетенції 4 класу
|
Додати Future Simple
|
4
|
Граматична
|
Часова форма Present Perfect є складною для розуміння і засвоєння у початковій школі при 2 год.тижневому навантаженні
|
Вилучити Present Perfect з граматичної компетенції для цього класу.
|
4
|
Граматична
|
«Безособові речення. It is sunny.» зазначати у цьому класі недоречно, оскільки цей тип речення пропонувався до розгляду раніше.
|
Забрати «Безособові речення. It is sunny.» (Було запропоновано у попередньому класі. Див.вище)
|
4
|
Засоби вираження
|
Немає жодного засобу для демонстрації часової форми Future Simple або тематики «Подорож. Транспорт», що пропонується у даному класі.
|
Додати як засіб вираження речення, наприклад: He will go there by plane.
|
4
|
Лексична
|
Варто упорядкувати тематику лексики.
|
Оскільки є «Види дозвілля», виключити «Вільний час». Після «Населені пункти» додати «Громадські споруди».
|