Міська ПНМК учителів іноземної мови           м.Красний Лиман    

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Розробки уроків [7]
Позакласні заходи [6]
Презентації [5]
До уроку [6]
З досвіду роботи [4]
Пошук
Головна » Файли » Учителю » З досвіду роботи

З досвіду роботи вчителя англійської мови Ямпільського НВК Макаренко Л.В.
23.06.2015, 21:23

ВІДДІЛ ОСВІТИ

КРАСНОЛИМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЯМПІЛЬСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

САМООПИС ДОСВІДУ РОБОТИ

з науково-методичної проблеми

"Використання інформаційно-комунікативних

технологій при вивченні англійської мови

вчителя англійської мови

Макаренко Любові Володимирівни

Актуальність: у сучасному освітньому середовищі якісна організація навчання не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають інформаційно-комунікаційні технології. Адже вони дають змогу вчителю краще подати матеріал, зробити його  більш цікавим, швидко перевірити знання учнів та підвищити їхній інтерес  до навчання. Я вважаю, що сьогодні не можливе якісне  викладання  дисциплін, якщо вчитель не використовує у своїй роботі з учнями комп'ютерні технології та Інтернет. Впровадження інформаційно-комп'ютерних  технологій у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним. Державний стандарт базової та повної середньої освіти, нові програми  з іноземних мов для  загальноосвітніх навчальних закладів, сучасне навчально-методичне забезпечення, вивчення іноземних мов стало своєчасним відгуком на сучасне замовлення          суспільства. Актуальність визначеного напрямку і зумовила вибір теми  «Використання інформаційно-комп'ютерних технологій (ІКТ) при вивченні англійської мови».

Теоретична основа: проблемам використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті присвячені праці Б.С. Гершунського, І.Б. Горбунової, М.І. Жалдака, Н.В. Морзе, С.В. Панюкової, С. Пейперта, І.В.Роберт, О.В. Смірнова, Олійника В.В. та інші. Психолого-педагогічні та організаційні засади використання інформаційно-комунікаційних технологій висвітлені в наукових дослідженнях С.І.Архангельського, О.В.Горячева, Т.Н.Корольової, М.М.Левчишина, Ю.І.Машбиця, Ю.А.Первіна, Л.Б.Переверзєва, Й.Я.Ривкінда, Н.Ф.Тализіної. А.В.Хуторського та інших. Б.Г. Ананьєва, Д.Н. Богоявленського, Л.С. Виготського, П.Я. Гальперіна, В.В. Давидова, Л.В. Занкова, В.А. Крутецького, Т.В. Кудрявцева, О.М. Леонтьєва, Н.О. Менчинської, С.Л. Рубінштейна, К.А. Славської, Н.Ф. Тализіної, М.Н. Шардакова, Д.Б. Ельконіна та інших.

Технології впровадження досвіду: сприяють кращому оволодінню різними видами мовленнєвої діяльності при викладанні англійської мови засобами ІКТ.

            Для вчителя застосування ІКТ дозволяє:

-  економити час і максимально ефективно виконувати повсякденні справи й обов'язки як фахівцеві:

- готуватися до уроку (складати конспекти, добирати дидактичний матеріал), позакласних заходів з англійської мови, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях ПНМК, семінарах;

- оформлювати документацію;

- займатися самоосвітою;

- відстежувати результати навчальної діяльності;

- налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів;

- обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними  надбаннями;

- обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів;

- швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію.

ІКТ  допомагає учням готуватися до уроку:

  • виконувати домашні роботи,
  • займатися пошуковою роботою,
  • робота в мережі Internet;
  • виконувати творчі та проектні роботи;

На своїх уроках я застосовую комп'ютер у декількох режимах та на будь-якому етапі уроку :

- демонстраційному);

- індивідуальному;

- комбінованому.

У таблиці приведені приклади використання ІКТ при підготовці та проведенні уроків англійської мови:

№ з/п

Засіб

Етап уроку, мета використання

Класи, в яких використовується ППЗ

1.

 

Презентація Power Point

 

Активізація ЛО по темі

Фонетична зарядка

Введення нових ЛО або граматичного матеріалу

1-11

2.

Відео та аудіо файли

Мотивація навчальної діяльності учнів;

Розвиток навичок аудіювання, усного мовлення, письма

5-11

3.

Документ Word:

 

Тести для перевірки рівня засвоєння фактичних знань, рівня сформованості вмінь, засвоєння лексичного матеріалу

тощо з подальшим друком на мережевому принтері.

 Створення роздаткових друкованих матеріалів (тексти з пропусками різних типів; кросворди, сканворди тощо)

1-11

 

 

 

 

 

3-11

4.

Тестові оболонки

 

Тренування та перевірка засвоєння лексичного, граматичного матеріалу з використанням тексту, зображень, відео та аудіо файлів; створення бази тестових завдань

1-11

5.

Internet- ресурс Learningapps

Тренування у використанні лексико-граматичного матеріалу, перевірка рівня засвоєння у різних формах (тесту з множинним вибором, співставлення, тексти з пропусками з можливістю вибору  відповіді з запропонованих та визначення власної відповіді з встановленням обмеження у часі та без нього тощо)

1-11

6.

ППЗ:

- Електроні перекладачі

- навчальні програми "Англійський для маленьких", "Англійський для школярів"

 

Створення цілісної структури уроку з запропонованих модулів

 

5-11

             Враховуючи принцип педагогічної доцільності я використовую наступні ППЗ (додаток 2):

  •  навчальні відеофільми «England», «Christmas», «London»для учнів 3-6 класів,
  • електронні тести для учнів 1-11 класів,
  • програми, спрямовані на відпрацьовування граматичних, фонетичних, мовленнєвих навичок, серед яких серед «Самоучитель Розетта Стоун» для учнів 5-11 класів,"Англійський з Вінні Пухом" для учнів 1-4 класів, "Англійський для маленьких" для учнів 1-2 класів, "Англійська з тітонькою Совою" для учнів 1-5 класів,
  • електронні словники, програми-перекладачі «Lingvo», «Promt», та ін.). 

Використання можливостей мережі Інтернет актуалізує поняття самостійної роботи учнів, наповнює його новим змістом. Так, ознайомлення із сайтами, що пропонують онлайнове вивчення англійської мови, дозволяє учням 5-11 класів задовольнити освітні потреби . Із цією метою учні ознайомлюються зі змістом сайтів, наприклад: http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/index.shtml – BBC Learning English, що пропонує учням 8-11 класів фонетичні, граматичні, лексичні вправи, навчальні відео- та аудіоматеріали, новини англійською мовою, квізи зі слухання для користувачів різних рівнів володіння навичками аудіювання. Сайт Language Directory містить гіперпосилання на онлайнові словники, газети, теле- та радіостанції й інші ресурси, корисні для учнів старшої ланки; сайт ESL Galaxy пропонує безліч лексико-граматичних вправ для учнів 1-5 класів різні ігри для розвитку мовленнєвих навичок та розширення словника, матеріали для викладачів тощо. Близько 650 вправ на розвиток лексичних та граматичних вмінь, граматичні правила, тести, мовні ігри, кросворди знайдуть учні 5-9 класів, якщо зайдуть до сайту http://www.englisch-hilfen.de/en/index.htm.

Практика доводить, що при активному використанні ІКТ досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну та письмову мову, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення.

            Висновки:

                        Отже, використання інформаційних та телекомунікаційних технологій робить навчально-виховний процес для учня значно вагомішим, надає йому пошукового, творчого спрямування, а також сприяє підвищенню інтересу школярів до вивчення англійської мови

Результати роботи над проблемою:

Переможці ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з англійської мови:

- Альошин Нодар (ЗОШ № 2, 9 клас, 2012р,ІІІ місце)

Учасники Всеукраїнського конкурсу з англійської мови "Гринвіч" (2012 р.)

- Альошин Нодар, Куліш Вадим (ЗОШ № 2, 9 клас)

Моніторинг якості знань за період 2010 - 2014 років (середній показник):

  • 2010-2011н.р. – 67%
  • 2011-2012 н.р. – 77%
  • 2012-2013 н.р. – 79%
  • 2013 -2014 н.р. – 87%

Протягом 4 років спостерігається постійне підвищення якості знань учнів. Середній показник становить  - 78% .

Проблеми та шляхи їх вирішення:

Використання інформаційно-комунікативних технологій можливе на будь-якому етапі уроку та в різних класах. Вибір конкретного засобу залежить щонайменше від таких факторів:

- технічне забезпечення навчально-виховного процесу;

- рівень підготовки вчителя і учнів до використання ІКТ;

- стабільність роботи програми / ППЗ, надійність збереження результатів

діяльності учнів та вчителя.

  • існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до наочно-ілюстративних методів.

18.11.2014р.                                         Л.В.Макаренко

Література.

  1. Биков О. Новітні інформаційні технології в навчально-виховному процесі О. Биков // Школа. – 2008. – № 7.
  2. Букач А. Інформаційні та комунікаційні технології в освітній системі міста А. Букач // Школа. – 2007. – № 12.
  3. Закон України "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки" // Урядовий кур’єр. 2007. -№6.
  4. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентносного подхода в образовании И.А.Зимняя. – М. : Исследовательський центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.
  5.  М.Кітаєва. Використання  мультимедійних  технологій / Початкова освіта, №38, 2011, ст.7
  6. Кочевой Р. А. Информационные технологиив процес се обучения/ Р. А. Кочевой //доп. Учасників V Всеукр. Наук. -метод. Конф. Впровадження нових інформаційних технологій навчання. - Запоріжжя:ЗДІА, 2005 р.
  7. Пархомець І.Ю. Нові інформаційні технології навчання І.Ю.Пархомець // Управління школою. – 2007. – № 29.
  8. Полат Е. С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учебн. Пособие для студентов высших учебных заведений/ Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина. - М. Академия, 2007.
  9. Л.Пономаренко. Мультимедійна  підтримка  навчального  процесу / Початкова  освіта, №1-2, 2012, ст.16
  10. Радул В. В., Соціальна зрілість особистості вчителя: фактори формування/ В. В. Радул. -К. Вища шк., 2008. -240с.

Інтернет-ресурси

http://vo-zrda.at.ua

http://do.gendocs.ru

http://www.rusnauka.com

http://klasnaocinka.com.ua

http://osvita.ua/school/method/technol

 

 

Категорія: З досвіду роботи | Додав: Englishteachers
Переглядів: 1313 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz