Міська ПНМК учителів іноземної мови           м.Красний Лиман    

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Розробки уроків [7]
Позакласні заходи [6]
Презентації [5]
До уроку [6]
З досвіду роботи [4]
Пошук
Головна » Файли » Учителю » З досвіду роботи

З досіду роботи вчителя англійської мови ЗОШ № 4 Ігнатенко О.М.
23.06.2015, 21:04

«РОЗВИТОК СТРАТЕГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ.  ЄРОПЕЙСЬКЕ МОВНЕ ПОРТФОЛІО»

Обгрунтування актуальності досвіду

Наша країна незабаром має вступити в загальноєвропейський дім. Сьогодні практично кожний з нас відчуває необхідність активно володіти іноземними мовами. Цього вимагають реалії життя.  У наш час все більше  розширюються зв'язки України із зарубіжними країнами, й інтерес до вивчення іноземної мови невпинно зростає. Основне призначення іноземної мови як предметної галузі шкільного навчання - сприяти в оволодінні учнями уміннями і навичками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм  мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях.

Головна мета навчання іноземної мови у загальноосвітніх закладах полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, базою для якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок та стратегічної компетенції- уміння учнів використовувати навчальні стратегії з метою оптимізації оволодіння іншомовним мовленням.

Використання інтерактивних методів  на уроках англійської мови сприяє підвищенню якості предметних знань, розвитку  самостійності  та  творчих здібностей учнів, формуванню співробітництва та  комунікативності.

Суть інтерактивного навчання :постійна, активна взаємодія всіх учнів; співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці).

Організація інтерактивного навчання - це моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне обговорення проблем.

 Відомо, що Донецька область впродовж 5 років працювала над пілотним проектом по впровадженню ЄМП в навчання. Наша школа і я в тому числі була однією з перших, хто почав працювати  по створенню української версії ЄМП. Реалізація даного проекту сприяє розвитку учнівської автономії у вивченні іноземної мови, якісному впровадженню компетентнісного підходу в іншомовне навчання, наближенню навчального процесу до сучасних Європейських стандартів.

Метою впровадження ЄМП є формування уміння самостійно вчитися, критично  мислити;  здатності до самопізнання і самореалізації; умінь, необхідних для життєвого і професійного вибору.

    Тому тема досвіду  “Розвиток стратегічних компетентностей учнів засобами інтерактивних форм навчання.  Єропейське мовне портфоліо” є актуальною проблемою сьогодення.

Практична значущість досвіду полягає в розробці навчально-методичного забезпечення процесу вивчення іноземної мови з використанням інтерактивних форм, мультимедійних технологій, що забезпечить можливість отримання саме тих результатів, які виражені не тільки в предметному форматі, а й у вигляді універсальних знань та умінь.  Приклади практичного використання інтерактивних методів на уроках англійської мови  та використання ЄМП ми систематизували в методичній роботі . Практичне значення досвіду полягає в тому, що його матеріали можуть бути використані вчителями англійської мови  при плануванні та здійсненні навчально-виховного процесу з предмету, в організації роботи з обдарованими учнями, в діяльності творчих груп тощо.

Провідна ідея досвіду - інтерактивні технології інтегрують у собі потужні розподілені освітні ресурси, що здатні забезпечити середовище для формування та розвитку предметної, інформаційної і комунікативної компетентностей. ЄМП дозволяє здійснити прорив до якісно нової освіти: уміння самостійно вчитися, критично мислити...

Організація занять із використанням інтерактивних технологій дає можливість наочно демонструвати можливості програмного забезпечення та економити час, інтенсифікуючи тим самим вивчення навчального матеріалу. Використання мультимедіа на уроці через інтерактивність, що здатна структурувати та візуалізувати інформацію, підсилює мотивацію учнів, активізуючи їх пізнавальну діяльність, як на рівні свідомості, так і підсвідомості.

Інноваційна значущість власного досвіду полягає у розвитку та реалізації

потенціалу навчального матеріалу з використання інтерактивних можливостей  навчання при вивченні іноземної мови для формування в учнів стійкої позитивної мотивації до систематичного здобуття знань

Теоретичну основу дослідження склали роботи з питань сучасних педагогічних технологій ( О. Пометун, Л. Пироженко, Л. Масол, В. Мельник ) Дослідження вчених і педагогів - практиків ( Л. Масол, О.Я. Коваленко, О.Д. Карп'юк ) переконливо свідчать про те, що використання інтерактивних технологій та ЄМП під час навчально-виховного процесу має ряд важливих переваг:

- здійснюється диференціація навчального процесу;

- розширюється контроль за навчальною діяльністю учнів і забезпечується на цій основі зворотний зв’язок;

- створюються умови для підвищення рівня зацікавленості учнів у навчальній діяльності завдяки внесенню елементів новизни.

Розкриття технологій реалізації провідної педагогічної ідеї та її складових

    Вважаю, що при викладанні іноземної мови слід не просто вчити учнів заучувати і «знати на зубок» слова та граматичні правила,  які є важливими у процесі життєдіяльності. Треба залучати учнів до процесу осмислення, як саме людина може застосовувати здобуті знання, тоді в учнів і з'явиться бажання вчитися.

    У роботі враховую, що відмінними рисами сучасного життя є не тільки наявність насиченого інформаційного простору, до якого має доступ людина, але і необхідність володіння спеціальними засобами, які допоможуть учневі орієнтуватися в ньому.

   Використання можливостей мультимедійних технологій: електронних підручників, електронних енциклопедій, медіатек цифрових освітніх ресурсів; електронних інтерактивних тестів; ресурсів Інтернету дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:

  • підтримка групових та індивідуальних форм вивчення англійської мови  в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;
  • створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання англійської мови  ;
  • підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення  англійської мови;
  • забезпечення диференційованого підходу до вивчення англійської мови; структуризація змісту навчання англійської мови та активізації опорних знань.

Розкриття запропонованих інновацій щодо організації НВП

   Однією із форм інтерактивного навчання  є гра. Вона дає можливість враховувати природне прагнення дитини до гри, використовувати індивідуальний підхід до кожного учня. Гра допомагає перебороти боязкість, пасивність, сором'язливість, замкнутість. В своїй роботі використовую різноманітні групи дидактичних ігор:

-   ігри мовленнєвого спрямування

-   інтелектуальні ігри

-   загальнорозвивальні ігри

-   рухові ігри дидактичного характеру

  Під час гри дитина ознайомлюється з великим діапазоном людських почуттів й взаємостосунків, вчиться розрізняти добро і зло. Завдяки грі у дитини формується здатність виявляти свої особливості, визначати, як вони сприймаються іншими,  з’являється потреба будувати свою поведінку з урахуванням можливої реакції інших.

     Рухові ігри більш підходять для початкового етапу навчання в молодших класах, де я, майже на кожному уроці, використовую ігрові моменти уроки з елементами інсценування та театралізації.

    В старших класах більш актуальними є інтелектуальні ігри: брейн- ринг, бізнес-вікторини, подорож, екскурсія. На старшому етапі віддаю перевагу уроку-захисту проекту, уроку-захисту презентацій. Разом з учнями 10-11 класів створили презентації з таких тем: “Художники”, “Охорона навколишнього середовища”,” Їжа”, “Культура”, “Молодіжні організації”, ”Музика” та інші. (Додаток № 1)

   Ігри мовленнєвого спрямування  використовую і на початковому, і на середньому, і на старшому етапі навчання, тому що розвиток мовленнєвої компетенції - це головна мета нашої роботи з учнями.

Результативність роботи

Використання в педагогічній практиці сучасних інтерактивних технологій дозволяє досягати більш високих предметних результатів діяльності учнів.

2 учні стали  переможцями  та 9 призерами  міського етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови. Зацікавленість предметом, знання учнів з англійської мови підтверджуються результатами участі у Всеукраїнській грі “Пазли”. За останні три роки 2 учні отримали І та ІІІ місце Всеукраїнського рівня, І та ІІІ місце обласного рівня та ІІІ місце регіонального рівня. (Додаток № 2 )

Маю і власні досягнення. Удосконалюю фахову компетентність через участь у міських етапах конкурсів фахової майстерності: 2014 рік -  переможець міського етапу Всеукраїнського огляду відеоматеріалів з теми “Фізкультхвилинки на уроках 1-4 класів” у номінації “Фізкультхвилинки на уроках іноземної мови” (диплом І ступеня, наказ № 86 від 17.03.2014) (Додаток № 3)  Презентувала свій досвід та провела майстер-клас з проблеми “Розвиток стратегічних компетентностей учнів засобами інтерактивних форм навчання. Єропейське мовне портфоліо” під час проведення міського заходу «Педагогічний технопарк», 21.11.2014р. Провела відкритий  позакласний захід з  англійської мови “Як стати англійцем” в 5 класі 20.02.2015 р.

Маю публікацію у фаховому електронному журналі “ Золоті сторінки освіти“   м. Донецьк (№ 33, травень 2014р) з теми: “Поговоримо про гроші. Відвідування кафе, ресторану. Бізнес-вікторина“  для учнів 10-11 класів. ( Додаток № 4)

Використання інтерактивних технологій забезпечує позитивну атмосферу в класі, підвищує рівень творчості, наполегливості і працелюбності учнів у навчанні. Як результат - на 17% підвищилась успішність в учнів 9-в класу, на 25% - в учнів 11-б класу, на 60% - активність учнів на уроці.(Додаток № 5)

Систематичне використання інтерактивних методів на уроці сприяє:

- підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;

- підвищенню продуктивності уроку;

- встановленню міжпредметних зв'язків;

  • підвищенню інтересу учнів до проектної діяльності;
  • зростанню рівня знань учнів;
  • розвитку  комунікативних здібностей;
  • формуванню уміння приймати оптимальне рішення або пропонувати варіанти рішень у складній ситуації (використання ситуаційних завдань, орієнтованих на оптимізацію діяльності з прийняття рішення);
  • формування інформаційної культури, умінь здійснювати обробку інформації.

Власна точка зору на зміст, форми, методи, прийоми, засоби навчання учнів

Вважаю, що застосування різноманітних інтерактивних та інформаційних технологій на уроках і в позаурочній діяльності розширює можливості творчості як вчителів, так і учнів, підвищує інтерес до предмету, стимулює засвоєння учнями досить серйозних тем, що, у підсумку, веде до інтенсифікації процесу навчання.

Проблеми і труднощі, які виникають у процесі роботи, шляхи їх подолання

Працюючи над проблемою “Розвиток стратегічних компетентностей учнів засобами інтерактивних форм. ЄМП” маю труднощі з технічним оснащенням, оскільки кабінет англійської мови  не укомплектований сучасним обладнанням. При використанні форм дистанційного навчання теж виникають труднощі: певна група дітей не залучена до роботи, бо не всі підключені до Інтернет-мережі.  При роботі з ЄМП не завжди вистачає часу на уроці, левову долю роботи доводиться проводити вдома, але намагаємось подолати певні труднощі, плануємо придбати екран та проектор для кабінету англійської мови.

 

Література

 

1.  Артамонова Л.Н. Ігри на уроці англійської мови і в позакласній роботі.-                       Англійська мова, № 4, 2008,- с.36

2. Бех П.О., Биркун Л.В. Концепція викладання іноземних мов в Україні // Іноземні мови. – 1996. - №2. – С. 3-8.

3. Биболетова М.З. Мультимедийные средства как помощник УМК “Enjoy English” для средней школы. ИЯШ, №3. 1999.

4. Владимирова Л. П. Интернет на уроках иностранного языка. ИЯШ, №3, 2002. с 33-41.

5. Державна національна програма «Освіта». Україна ХХІ століття. – К.: Райдуга, 1994. – 61 с.

6. Державний стандарт початкової загальної освіти .- 2011.

7. Денисова, Л. Г. Использование игровых элементов на начальном этапе обучения английскому языку/Л. Г. Денисова//Иностранные языки в школе.- 1984.- № 4.- с. 82- 85.

8. Закон України «Про освіту». – К., 1996.

9. Карпюк О. Європейське мовне портфоліо.-Тернопіль:Лібра Терра,2008.-112с.

10. Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір. //Освіта. – 2005 - №3-3. – с.2-3.

11. Нестерова Н.В. Информационные технологии в обучении английскому языку / Н.В. Нестерова// Иностранный язык в школе. – 2005. – № 8. – С. 102-103.

12. Петрова Л.П. Использование компьютеров на уроках иностранного языка -потребность времени. ИЯШ,№5, 2005

13. Петрова Л.В. Ігрові технології на уроках англійської мови.- Англійська мова, № 11, 2008.

14. Стронин М.Ф. Обучающие игры на уроке английского языка. Пособие для учителя. Изд. 2-е – М.: Просвещение, 1984. –c. 112 

15. Шевцова О.І. Реалізація комунікативного підходу в процесі викладання англійської мови // Англійська мова і література. – Вид. група: Основа. – 2008.- №11. – С. 2-6.

Публікації

Категорія: З досвіду роботи | Додав: Englishteachers
Переглядів: 1562 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz