Міська ПНМК учителів іноземної мови           м.Красний Лиман    

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Розробки уроків [7]
Позакласні заходи [6]
Презентації [5]
До уроку [6]
З досвіду роботи [4]
Пошук
Головна » Файли » Учителю » Розробки уроків

Розробка уроку у 9 класі "Environmental Protection" (автор Орел С.М., ЗОШ № 4)
[ Викачати з сервера (22.9 Kb) ] 22.06.2015, 21:51

Розробка узагальнюючого уроку у 9 класі "Environmental Protection" за підручником Л.В. Калініної та І.В. Самойлюкевич

Theme: "Environmentalprotection". 
Theme of the lesson: “We are the World” 
Aim:to generalize and systematize the lexical and grammar material on the theme"Environmental protection". 

Type:узагальнюючий урок, урок комплексного використання знань умінь та навичок учнів. 

Technologies:технологія розвивального навчання,розвитку критичного мислення, колективного способу навчання. 

Objectives: 
- to revise pupils and enrich pupil`s vocabulary on the topic; 
-to develop pupil`s listening, speaking and reading skills; 
- to provide pupils with speaking practice through making their own standpoints 
based on self-experience. 
-to increase pupil`s environmental education. 
Equipment: a computer, posters,a screen, an MP-3 player, PowerPoint presentation of the lesson, atextbook by L.V.Kalinina, cards, TEACHER`S PACK(WORDS ON THE STREET). 
Міжпредметні зв’язки: розширити знання з предмету біології: застерегти учнів від негативного впливу поганих та забрудненого повітря на здоров` я людини.(Інформація на постері) 
Очікувані результати: 
1.Наприкінці уроку учні приймуть за доцільне використовувати відео-уроки«WORD SON THE STREET» під час вивчення англійської мови та граматичного матеріалу. 
2.Стануть в більшій мірі екологічно освіченими. 
3.Зможуть правильно використовувати модальні слова в мовленні. 
4.Отримають досвід роботи у групі під час підготовки до відповідей на уроці. 

 

PROCEDURE 
I.Introduction. Warm-up. 
1.Музична заставка (звучитьпісня Майкла Джексона “We are the World”) 
Teacher: Children, you’ve just listened to the song of Michael Jackson 
“We are the World, we are the Earth. 
We are the ones who make a brighter day.” 
That is the theme of our lesson. We are concerned about the ecology today. There are some problems indeed. Today we’ll try to explain some problems of ecology and environment. 

II.MAIN PART 
I.PRESENTATION WORK 
Teacher: Look at the slides of this presentation.-http://ppt4web.ru/anglijjskijj-jazyk/environmental-protection. 
You will seean ecological pictures of problems on it. Sound up the problems, please. 
Pupils 1.2.3. Pollution, ecology, environment, litter, overcrowding, distruction, extinct, habitat, living creatures, air,water,soil, ozon layer, greenhouse effect 
Teacher: So, at our lesson we are going to discuss one of the main problems of the time- the ecological problem, connecting with you, the world around you. 
Teacher:Let’s train our ecological vocabulary. 

II.THE WORK WITH TEACHER`S PACK 

Listening/Reding «WORDS ON THE STREETS»EPISODE10-Bestival 
SCENE 5: SEAT ON THE STREET 15:30/27:29-18:00/26:29 

Work on the video (робота з навчальним посібником)(p.51) 

Teacher: Watch the interview with Pam Rutherford, BBC Science Reporter again and write down the Environmental terms for these definitions. 

1._____________________is when foreign substances or contaminates 
are introduced into the natural environment ecosystem. 
2. _____________________is the one from cars. 
3._____________________ is when waste products end up in rivers and 
waterways. 
4._____________________can be caused by big airports. 
5._____________________can be caused by big cities. 

III.WORK WITH A BOOK and CARDS 

Relaxation: Close your eyes and listen to the music of nature. (Звучить пісня «It’s a wonderful word») 

Teacher:Now open your books (p.63), look through thenewspaper and magazine articles The Earth in Danger and tell us as much as you can about the ecological problems. 
Teacher – I see, you concern much about it.. Now organize into 2 groups. 

Work in groups 
The first group: Card № 1/ Give the definitions/ 

§ The scientific study of organisms and environment 
§ All around us – all living things, climate, air, water, soil 
§ Keeping the nature clean. The wise use of environment. 
§ Evergreen woodlands, where there is much rain. 
§ The natural home of animals and plants 
§ Plants, animals, people 
§ Too many people in one place 
§ Destroying everything around you 
§ Making air, water, land a dangerous place Ecology 
Environment 
Conservation 
Rainforests 
Habitat 
Living things 
Overcrowding 
Destruction 
Pollution 

The second group: Card № 2/Express your opinion/ 
(+) (-) 
I think I don’t think 
I am sure I am not sure 
I believe I don’t believe 
I consider 

(Pupils work in groups of 3-4 and then comment on their opinion) 

IV.GRAMMAR 
1. Teacher: Let`s remember the grammar material of the previous lesson. 
Modal verbs (p.61) 
Teacher – I see, you concern much about it. Now look at this video. 

Listening «WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival 
LANGUAGE FOCUS SCENE 7:Need+verb, need+noun0:22:18 

Work on the video (робота з навчальним посібником) (p.53) 

Teacher:WatchScene 7andcompletethe characters` saying with the suitablewords and phrases from the box. 

Any foreign money more practice to wear a tie 
coffee you passport a hand 
dry sticks to sort everything out 

1. Ashlie: `I don`t need____________________________________`. 
2. Stephen: `So you mean I don`t need_______________`. 
3. Stephen: `Do you need________________________________________?` 
4. Rob: `You don`t need______________________________________.` 
5. Ashlie: `I need___________________________________`. 
6. Ashlie: `I think you need__________________________________.` 
7. Stephen: ` You don`t need_________________________________.` 
8. Stephen: ` I need____________________________________.` 

III. SUMMING-UP. 
I. Teacher: We should answer the main question during our lesson: 
What can we do and what should we do to protect the nature and to save our planet? 
/учні будують речення з використанняммовних клише/ 
Приблизні відповіді учнів: 

P1.2.3. . I think that a land is overcrowded. I suppose people should not pollute the environment. Our world is polluted. There is much litter. The Earth is overcrowded. There is little place for living creatures. Many birds and animals disappear. The habitat is poor. People worry about the greenhouse effect /about the destruction of the Earth/. 

Teacher: Our lesson is coming to an end. In conclusion I’d like to tell you that the protection of nature is everybody’s business. 
An outstanding English writer John Galsworthy say ”If you don’t think about the future you will not have it.” Let’s think about the future. Let’s keep our planet tidy and make it better place to live in. Let’s save the Earth for ourselves and for the next generations. 
II. (Teacher comments on the results of the pupils` answers and evaluates them) 
III. Reflection. 
Match the true sentences: 

Now I can: 
1.Use the video lessons«WORDS ON THE STREETS»during my preparation for English. 

2.Explain some problems of ecology and environment 

3.Know more about the ecology today. 

4.Use the modal verbs in my speech. 

5.Work in group with my classmates. 

IV.HOME USSIGNMENT 
Write an essay «What should we do to protect the nature.» 

Стисла структура уроку 
I.Початок уроку(3хв.) 
1.Орг.момент. Привітання. 
2.Введення в іншомовну атмосферу( розминка-прослуховування пісні). 
3. Повідомлення теми та мети уроку. 
II.Основна частина уроку(35хв.) 
1.Робота над мультимедійною презентацією.(7хв.) 
2.Робота з TEACHER`S PACK.(10) 
a) пред`явлення відео (аудіювання\читання) (3хв.) 
б) робота з навчальним посібником TEACHER`SPACK (письмо).(7хв) 
3. Робота з підручником, картками.(9) 
а) релаксація 
б) робота над текстом підручника(читання) (3хв.) 
в)закріплення- робота з картками ( в групах) (5хв.) 
4.Граматика.(9хв.) 
а)актуалізація знань з теми «модальні дієслова» (підручник) (2хв.) 
б)TEACHER`SPACK. (3хв.) 
Пред`явлення відео (аудіювання\читання) 
в) закріплення - робота з навчальним посібником 
TEACHER`SPACK(письмо).(4хв.) 
III.Заключна частина уроку. (7хв) 
1.Підведення підсумків. 
2.Оцінка діяльності учнів на уроці(коментарі вчителя). 
3.Рефлексія. 
4.Домашнє завдання(пояснення вчителя). 
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ 
1.TEACHER`S PACK «WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival 
SCENE 5: SEAT ON THE STREET 
2.WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival 
LANGUAGE FOCUS SCENE 7 
3.http://ppt4web.ru/anglijjskijj-jazyk/environmental-protection. 
4. Oxford Exam Excellence,OUP,2006. 
5. M. Fletcher, R. Munns, Timesaver Storeyboard, Scholastic,2005.

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Englishteachers
Переглядів: 733 | Завантажень: 15 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz