Пам ʼятка вчителю першокласника
Памʼятка вчителю першокласника
1. Першокласникам потрібен час, щоб звикнути до шкільного життя. Підтримуйте та підбадьорюйте їх.
2. Спілкування – це найважливішій компонент навчального процесу. Дослухайтесь та реагуйте на зміст висловлювання дитини, а не на його форму.
3. Маленький учень потребує індивідуальної уваги, відчуття того, що вчитель до нього ставиться як до особистості, а не як до частини групи. Звертайтесь до кожного персонально.
4. Жести – важливий інструмент роботи з малюками, які ще самі висловлюються мімікою, мовою тіла. Супроводжуйте свої інструкції, пісні, розповіді, малюнки жестами і мімікою, що полегшить розуміння їх значення.
5. Діти навчаються шляхом надбання досвіду через п’ять сенсорів і не розуміють абстрактних понять. Використовуйте TPR в різноманітних ситуаціях.
6. Молодші учні можуть довгий час абсорбувати мову до того, як зможуть щось продукувати. Не примушуйте їх говорити іноземною мовою. Багаторазове повторення пісень, римівок, сталих виразів в іграх, хорова робота допоможуть дитині заговорити іноземною мовою без стресу.
7. Принцип розвиваючого навчання, що покладений в основу сучасного навчання іноземної мови, припускає розвиток розумових здібностей дитини різними природними для цього віку шляхами. Моторика дрібних м’язів рук безпосередньо пов’язана з діяльністю мозку. Вирізання ножицями, розмальовки картинок, виліплювання, складання пазлів, наклеювання стікерів та подібні види діяльності сприяють кращому запам’ятовуванню слів, виразів іноземної мови.
8. Діти цього віку ще не звикли працювати в парах або групах. Важливо навчати їх кооперації. Гра допоможе підготуватись до реалій життя, розвиває креативність, формує навички соціалізації. У першому класі на уроці іноземної мови найбільш вдалими будуть такі види навчальної діяльності, як пісні, чанти, римівки, казки, драматизація, завдання, в яких треба порівнювати малюнки, знаходити заховані предмети, сортувати предмети за якоюсь ознакою.
9. Велика кількість учнів в класі, відсутність помічника вчителя, необхідність ретельної підготовки декількох завдань до кожного уроку, які потребують великої кількості роздавального матеріалу та наявності реальних предметів в класі, а також підготовка «бонусних» завдань для учнів, які швидко справляються з основним завданням, є завеликим навантаженням на вчителя. Залучайте батьків, які воліють допомагати, до організації навчального процесу.
10. Експонуйте в класі роботи учнів, це підвищує їх самооцінку і створює відчуття успіху. Хваліть дітей якомога частіше!
|