Міська ПНМК учителів іноземної мови           м.Красний Лиман    

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Олімпіади [2]
Пошук
Головна » Статті » Олімпіади » Олімпіади

Методичні рекомендації щодо проведення олімпіади з англійської мови у 2014-2015 н.р.

Методичні рекомендації щодо проведення олімпіади з англійської мови у 2013-2014 н.р.

щодо проведення П (районного/міського) етапуРекомендації

Всеукраїнських учнівських олімпіад з іноземних мов

 

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  «Про проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2013 – 2014 навчальному році» від  15.10.2013 р. № 619  07 грудня 2013 року  проводиться  ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з англійської та іспанської мов для учнів 8 – 11 класів.

Початок роботи о 9 годині. 

        Звертаємо увагу на те, що тексти завдань будуть розміщені тільки на Інтернет - сайті ДОН  osvita.donetsk.ua  з 8 години у день проведення олімпіади. Пропонуємо організаторам продумати можливості дублювання виходу до Інтернет - сайту ДОН, отримання інформації та її копіювання.

        Вважаємо за доцільне нагадати, що:

- у ІІ етапі предметної олімпіади мають право брати участь переможці І етапу за клас (курс), не молодший ніж клас (курс) їх навчання. За бажанням учні мають право брати участь у змаганнях за клас (курс)  старший ніж клас (курс ) їх навчання;

- бланки та аркуші для олімпіадних робіт мають бути проштамповані єдиним штампом;

- при оформленні титульної сторінки роботи учні повинні обов’язково вказати своє ім’я, прізвище та по батькові, клас, в якому навчаються, та клас, за який учні беруть участь в олімпіаді ;

- роботи учасників після виконання завдань кожного туру кодуються головою оргкомітету ІІ етапу олімпіади ;

- для учнів ліцеїв-інтернатів обласного підпорядкування олімпіада проводиться за адресою м. Донецьк, вулиця Артема, 129-а, ІПОО, четвертий поверх, ауд. 413; реєстрація учасників відбувається  з 08.15 до 08.55; початок олімпіади о 09.00.

       В обласний оргкомітет (м. Донецьк, вул. Артема, 129-а, кабінет № 401) у п'ятиденний термін після проведення олімпіади надсилаються роботи переможців та учасників, які набрали більше ніж 70 % від загальної кількості балів за всі завдання, і  роботи учнів з нестандартним, оригінальним виконанням  завдань разом зі звітом та заявкою на участь команди міста (району) в ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з іноземних мов у 2012-2013 навчальному році (Додаток 1.)

       У разі відсутності переможців, надсилаються роботи, які набрали найбільшу кількість балів за три види мовленнєвої діяльності.

Електронна форма звіту надсилається на адресу ippo_obdarovanist@ukr.net.

У разі ускладнень із розпакуванням файлу звертатися за телефоном 0953001722  Стрига М.В. Завдання відкриваються в два етапи: 08.00 – тексти для аудіювання та бланки для перевірки розуміння аудіювання, о 10.00 – теми творчих робіт та усного мовлення.

Звертаємо увагу, що перевірку аудіювання здійснюють члени журі за ключами, які розробляють самостійно. Ключі для перевірки аудіювання, розроблені вчителями, надаються до ІППО разом з роботами.

 

При виникненні питань щодо змісту завдань звертатись за телефонами 0508427318 (Старшинова Л.В.), 0955483171 (Ценцура Н.В.)

                                    

                                        Структура олімпіади

 

           Олімпіада проводиться з трьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, писемного та усного мовлення. На час олімпіади  учаснику присвоюється сталий реєстраційний кодовий номер для кожного виду діяльності. Розкодування робіт відбувається під час заповнення підсумкового протоколу.

 

Регламент проведення туру і зміст завдань:

Аудіювання

 

Тривалість етапу - 60 хвилин; максимальна кількість балів - 20.

 

Організаційний період: розсаджування учасників по одному за парту, ідентифікація учасників, перевірка наявності необхідних матеріалів, психологічне налаштування, коротке нагадування про регламент, перевірка акустичної комфортності.

 Роботи учасників кодуються.

Аудіювання тексту: 2 пред’явлення

 

Виконання завдання: перед першим пред’явленням тексту для аудіювання учасники підписують обкладинку і отримують бланк  для перевірки аудіювання, після другого пред’явлення тексту учні виконують завдання і здають роботу журі.

Перевірка: здійснюється за ключами, що склали члени журі (надається в оргкомітет ІІІ етапу разом зі звітами та заявками) , роботу (бланк для відповідей) підписують всі члени журі.

 

Творча письмова робота

Тривалість - 45 хвилин.

Загальна сума балів: від 2 до 40 балів відповідно до критеріїв, які наведені нижче.

Коментар до критеріїв оцінювання творчої письмової роботи:

Обсяг письмового повідомлення: (від 0 до 2 балів), максимальна оцінка (два бали) виставляється за виконання нижньої межі рекомендованого обсягу, тобто 20 речень.

Повнота розкриття змісту: (від 2 до 10 балів) враховується достатність обсягу для розкриття теми, відповідність змісту до завдання творчої роботи, художньо-естетичне враження.

Зовнішній вигляд і структура: (від 0 до 4 балів) враховується чистота і охайність зовнішнього вигляду роботи, дотримання правил орфографічного режиму (поля, абзаци), побудова твору (експозиція, розкриття теми, висновки).

Лексична насиченість: (від 2 до 10 балів) враховується лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів, епітетів, порівнянь, з'єднувальних кліше, різноманітність вжитих структур, моделей тощо.

Рівень розвитку граматичних навичок: (від 2 до 12 балів). У межах зазначених 12 балів виставляється:

  • за орфографію від 0 до 4 балів,
  • за морфологію від 0 до 5 балів,
  • - за синтаксис (побудова речень, вживання артиклів, прийменників тощо) - від 0 до 3 балів.

Максимальна кількість балів може бути виставлена за наявності декількох несуттєвих помилок, які не порушують акту комунікації.

Заохочувальний бал: (від 0 до 2 балів) виставляється вибірково за оригінальність твору, використання епіграфу, посилань на висловлення видатних діячів, цитат, приклади з періодичних видань тощо.

 

Пропонується така схема для оцінювання творчих письмових робіт:

 

Сталий номер

Обсяг

письмового

повідомлення

Розкриття змісту,

ідейна спрямованість, художньо-естетичне враження

Зовнішній вигляд і структура твору

Лексична

насиченість

Рівень розвитку

граматичних навичок

Заохочувальний бал

Загальна сума балів

 

 

0-2

2-10

0-4

2-10

2-12

0-2

40

 

Кількість балів у роботі вписується вручну, помилки підкреслюються і маркуються на полях роботи без виправлення, перевірену роботу підписують усі члени журі після виставлення загальної кількості балів за роботу.

Користування словниками не заборонено, але словники знаходяться на окремому столі.

Зменшена копія таблиці розміщується на обкладинці роботи після розкодування.

 

Визначення рівня мовленнєвої компетенції: усна мова

Загальна кількість балів - 40.

         Учасник обирає три теми для співбесіди і після 1-хвилинного обдумування лишає одну з них.

        Після завершення монологічного висловлення учень бере участь у співбесіді з членами журі (3-5 питань).

           Відповіді членів журі на запитання учасника не повинні бути формальними, вони мають носити природній характер і бути пов'язані з контекстом спілкування.

         Монологічне повідомлення повинне відповідати ситуації, бути повним, послідовним, комунікативно спрямованим (містити особистісні оціночні фрази, власне ставлення до об'єкту висловлювання), лексично насиченим, правильно фонетично та граматично оформленим.

         Відповіді учнів мають бути повними, вичерпними і конкретними, лексично насиченими.

         Обсяг відповіді може бути різним, але відповідь повинна свідчити про те, що учень правильно розуміє запитання чи спонукання, з першого подання адекватно на них реагує.

         Комунікативне завдання вважається розв'язаним у разі змістової та функціональної відповідності висловлювання та ситуації, адекватності використання мовленнєвих зразків, а також нормативності мовлення учасника

         Користування словниками під час підготовки і відповіді не дозволяється.

         Журі має право зупинити учня, якщо ситуація вже достатньо розкрита.

         Питання учня до членів журі повинні бути чіткими та лаконічними, але не спонукати журі до монологічних роздумів.

         Тур організується таким чином, щоб кожне з ситуаційних висловлювань вислуховувалось сталим складом членів журі, один з яких веде докладний запис усного висловлювання учня  на проштампованому папері.

         Порядок  співбесіди  учнів з  членами журі визначається  жеребкуванням, яке організує оргкомітет.

У співбесіді учасники називають свій сталий номер.

Зміст запитань   з боку журі   та  відповідей учнів  не повинен виявляти особу учасника олімпіади (школа, місто, район, учитель, батьки).

         Пропонується така схема для оцінювання відповідей учасників у третьому турі:

 

Сталий номер

Зміст висловлювань

Мовна і мовленнєва компетенція

Повнота розкриття теми, комунікативна спрямова
ність

Інформацій

на значимість

повідомлень.   Інтелект співрозмов

ника

Вимова (звуки, інтонація)

Темп мовлення

(природній,

уповільне
ний)

Лексич
ний

запас, функціональна

адекват
ність

Рівень

роз
витку

грама

тичних

нави
чок

Заохо
чувальний бал

Загальна

кіль
кість

балів

 

 

1-5

1-6

1 -6

0-3

1-10

1 -8

0-2

5-40

Коментар до критеріїв оцінювання

Повнота розкриття теми, комунікативна спрямованість (від 1 до 5 балів): враховується відповідність повідомлення до зазначеної теми, логічність і послідовність при розкритті теми і висловленні власної думки, архітектоніка; важливим фактором є також обсяг повідомлення, який рахується не за кількістю правильно сказаних речень, а за принципом: достатній, посередній, недостатній.

Інформаційна значимість повідомлення (від 1 до 6 балів): оцінюється інтелект учня, його уміння використати країнознавчий матеріал, свої знання з інших дисциплін, особливо з літератури, історії, географії, наук природничого циклу, на підтримку власних міркувань або для підсилення естетичного рівня викладу.

 

Вимова (від 1 до 6 балів): оцінюється за загальним враженням "звучання" учня в плані наближеності до носіїв мови; враховується рівень вимови важких звуків, дотримання довготи голосних, а також інтонаційне оформлення. Не враховуються варіантні та діалектні відхилення від нормативної вимови, якщо не впливають на комунікативний аспект мовлення.

Темп мовлення (від 0 до 3 балів): враховується природність темпу мовлення для даного конкретного учня. Оцінка знижується, якщо темп уповільнений, що може бути викликано ваганням у підборі слів тощо.

Лексичний запас (від 1 до 10 балів): враховується лексична насиченість, різноманітність вжитих структур, кліше, виразів, ідіом, точність епітетів, порівнянь тощо.

Сформованість граматичних навичок (від 1 до 8 балів): враховується дотримання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення та адекватність вживання граматичних форм, різноманітність вживаних граматичних структур. Бали знімаються з урахуванням того, як порушення норм граматичного вжитку впливає на акт комунікації.

Заохочувальний бал (від 0 до 2): додається вибірково за ті заслуги, які не підпадають під вищезазначені критерії, а саме: за емоційність, експресивність та ініціативність, почуття гумору, оптимізм, якщо все це сприяє реалізації рівнів сформованості мовної і мовленнєвої компетенції учасника.

Протокол  усного туру надається до  оргкомітету ІІІ етапу олімпіади разом із записами питань членів журі та учня, відповідей учня на запитання членів журі.

Загальні примітки

  1. Роботи учасників всіх  турів кодуються головою оргкомітету.
  2. Не допускається надання учням додаткового часу для виконання завдань турів.

 

 

 

Секретарі фахових                                                         Л.В.Старшинова

оргкомітетів                                                                       Н.В.Ценцура

 

 

Голови фахових комісій з                         

англійської мови                                                                   С.М.Желєзна

німецької мови                                                                      Н.М.Чернишенко

іспанської мови                                                                     О.В.Сташко

французької мови                                                                  Н.Є.Гапотченко

 

Категорія: Олімпіади | Додав: Englishteachers (30.11.2013)
Переглядів: 3948 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz